Kick-off.

Ännu en helg har passerat, det är sjukt vad tiden bara springer iväg. Bara 9 veckor kvar nu :)


Ifredags var det storstädning inplanerad. Dagen började med garderobsresning, rensade ut sådant jag inte använt på länge, sådant som är för stort/litet men som jag inte är redo att slänga/skicka iväg ännu, och skickade hem det till mina föräldrar. Kul sen att hitta plagg som man glömt att man hade :) Sedan skulle jag ta köket, plocka ur det jag inte använder vardagligt för att underlätta vid packning vid flytten. När jag lite senare hade diskat klart upptäckte jag att tårna var blöta. Jag skyllde på min klantighet och var helt övertygad om att det var jag som skvimpade över tills jag såg att den forsade ut vatten ur skåpet. Det har tydligen rostat hål på avsloppsröret under diskbänken så bovärden slog av vattnet i köket så jag har sköljt frukt och pasta i handfatet på toaletten i helgen :p Tur att jag inte varit hemma så mycket :)


Igår var det kick-off med instruktörerna på sporthallen. Redan Klockan 10 började vi med hjärt och lungräddning, sedan fortsättning på kostföreläsning. Mycket repetition av det jag hört de senaste 3 åren men ändå intressant. Efter salladslunchen började hemligheterna lösas upp, cykel orientering i bollnäs med omnejd. Ledtrådarna låg först inne i stan, sedan uppe på 10.an på karlslund, vid gamla topp till tå, sedan Höghammarhallen. Ledtråden dit var "knarkpåverkad anna på farstun" (hammarström) Riktigt lurig :)
I hallen blev det tävling utifrån spindelmannen, pippi och långben. Klättring, stafett och kulstötning. Vidare därifrån till Bolle, där vi bar (läs släpade) cyklarna upp för backen för att sedan rulla ner mot sävstaås där en otroligt skön och välbehövlig dusch väntade. Där blev det även vin och chokladprovning, super mysigt :)

Middag på sportin i reducerad skara, men jätte trevligt ändå :) Mindre trevligt var en strawberry daiquiri i knät Haha Blev hemgång rätt tidigt vilket var skönt efter heldagen på cykeln. 

 
                                    
Vinprovning                                   Sportin

Det jag befarade under gårdagen besannades idag, rumpan är så öm att jag knappt kan sitta :p Nu börjar det även kännas i mage och rygg, så morgondagen kommer sannerligen inte bli någon höjdardag. Tog mig ändå till gymet en sväng idag, mest för att få röra lite på musklerna i låren/rumpa för att ens kunna röra mig.
Mötte upp folk på videohallen o sedan blev det film för hela slanten.



Måndag igen imorgon. Har en del att uträtta, lämna studentintyg till bollnäs bostäder och få hit rörmokaren står som prio 1. Har även lovat att ta en promenad med morbrors hund Petter. Så då blir det till att köra automatväxlat, hjälp! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0