Lima.

Rosa pantrarna har bytt skepnad till en riktig blasorkester. Madde har brannblasor i ansiktet och jag pa ryggen, vad gor man inte for att vara fin?! Haha

Igar tog vi oss till bussstationen och hittade en buss for halva priset vad vi trodde. Skitbra sa vi, klart som fan vi tar det! Och klart som fan var det na lurt, bussen vi tog tog bergsvagen till Lima. Haha Hiskligt aventyr! Det var inte utan att det kittlade lite extra i magen nar vi sag skyltar som "Curvosos peligroso" (peligroso ar farligt) och chaufforen snarare trock pa gasen istallet for att bromsa, for att tjana in den tid alla poliskontroller tog. Det ar nog den laskigaste resan hittills, som en 22 tim lang berg och dalbana med varldens aksjuka. Men men, det ar ocksa ett aventyr :)

Ikvall ska vi ut pa en houseclub som tydligen ska vara riktigt bra :) Sedan imorn kvall flyger vi till LA och moter upp de andra brudarna under torsdagen. Ska bli saa kul :) Fast samtidigt otroligt trakigt att lamna Sydamerika, ar deffenitivt inte klar med denna varldsdel annu, det ar vi helt ense om!

Och fan vad harligt for Bollnas! Jag ar sa otroligt glad! Det har kanslan ar saa mycket battre an forra oret nar edsbyn forlorade SM-finalen. Synd bara att man inte ar pa plats och kan hejja pa grabbarna! Men det far ni skota at oss :)

Hejja hejja Bollnas!! Ni fixar det har :)

Cusco.

Vi var kanske lite snabba att doma, Cusco ar ratt bra anda! Vi har sett massa inkaruiner och traffat massa folk vi traffat tidigare pa resan! Sa himla kul att se dem igen, nagra fran argentina och nagra fran La paz :)

Radda att hamna i Carins situation och bli blekast i kvarteret iar igen, pressade vi jarnet igar sa idag are rosa pantrarna som drar omkring pa hostelet och vantar pa bussen mot Lima.

Brasilien

"Dans" som de gor i Brasilien, sjukt haftigt att se dessa muskelberg svinga ben och armar som en riktig gymnast. Akta huvet sager jag bara!

Forfest pa vart torg i Pelorinho

Forfest i Rio De Janeiro

Argentina

Vid vattenfallet i Argentina

Madde vid helvetesgapet

Bolivia

Bussrackarn tappade hjulet

Och valte

och korde fast

Bussresan som skulle ta 6 tim tog 28, vi fick overnatta pa bussen mitt ute i bergen nar de insett i kolsvarta morkret att det var for farligt efter att ha vantat ett par timmar dar det blivit en 4 dm strom flod over vagen pga av regnet. Inge mat eller vatten, fick gora eld for att varma oss Haha Ett aventyr som vi inte raknat med, 3 dagars tur som kostade 20 kr. Braa grejer! :)

Mysig sjo vi korde forbi nar vi var i salt-oknen

Har ar vi nar vi cyklade dodens vag i Boliva, laaskiga stup. Inte blev det battre av guidens eviga paminnelse om att halla sa langt till vanster man kunde, eftersom det forekom trafik pa vagen. Hur javla langt till vanster vill man halla nar det ser ut sa har bara nagra cm bort :)

Madde och Fredrik framfor en vulkan

Jag och Madson visar vara atletiska sidor vid detta sten-trad i oknen. Diskussioner pagar vem som far upp benet langst, hoppas kunna komma fram till en losning pa detta nar vi kan kika pa bilden pa datorn :)

Peru

Otrolig utsikt fran var dag dar vi kikade pa en massa inkaruiner
Nu orkar jag inte ladda upp fler bilder pa det har sega internet'et. Ska ta och packa ihop lite och saga hejda till en massa folk, sant tycker jag alltid ar lika jobbigt. Det ar baksidan med att resa nar man ar som jag och blir fast vid manniskor sa fort, man traffar massa underbara manniskor som man sedan aldrig kommer traffa igen. Men men, thats life! Som tur ar ar det den enda nackdelen, fordelarna overvager saa mycket :) Sedan ska vi ta oss till busstationen och forsoka komma med en buss, har inte bokat natt men de borde inte vara fullt. Hoppas vi, for det tar 22 tim dit upp och vi flyger pa onsdag. Buuuhuuu! Vill inte lamna sydamerika, hade behovt ett par veckor till. Men vi har redan borjat planera for en tillbaka resa, Karnevalen, LA Paz maste upplevas igen. Aven Machu Pichu och forhoppningsvis da ocksa en tur till Colombia.

Haller tummar och tar for Bollan i bandyn!! Heja fran oss!!

¿Andrade planer?

Nu ar vi. efter en dag i Cuscp trotta pa det har skitstallet. Svart att inte vara bitter nar vi lamnat varldens basta hostel i varldens basta stad. Vi vill tillbaka till La Paz. Haller pa kollar mojligheten att flyga fran la paz till lima istallet for att ta oss dit med buss. (Minst en 24 timmrs buss resa) Men det ser morkt ut. Dyrt som satan!

Gardagens battur var helt fantastisk, sa instressant. Vi akte ut till en "flytande o" i lake titicaca och traffade folk som bor dar, facinerande. De anlade oar och bodde mitt i sjon, som de gamla inkaindianerna gjort. Sedan tog vi en nattbuss till cusco men har are som sagt dott sa vi har bokat en endags tur till imorgon, en "sacred valley" tur dar vi ska fa se massa inkaruiner. (det nast basta efter machu pichu, och en av de fa turerna dar man slipper knalla och ga i flera dagar). Vara stackars sma lar och ovriga ben klara inte att vandra efter den maratoncyklingen haromdagen. Efter det blir det nog en nattbuss tilolbaka till La Paz som det ser ut nu (efter en del vodkadrinkar) Som forovrigt kostar 18 kr har, rena ruineringen. Inte undra pa att vi vill tillbaka till Bolivia :)

Nu gor vi som Johan glans och sover pa saken. Vi har anammat hans teori mycket pa denna resa, han ar en forjavla klok kille!

La paz.

Vi kampade i 2 dagar innan vi lyckades ta oss till la paz. Efter vi kom tillbaka fran var utflykt i salt oknen tog vi ett natttag mot La paz (som sjalvfallet var 2 tim forsenat) vi anlande till Oruro pa morgonen och fick det gladjande beskedet att alla trafik till och fran La paz var stangd i 48 timmar pga av valdsamma demonstrationer och vagblokkader. (De demonstrerade mot regeringens beslut att forare inte skulle fa kora fulla. ooh??) sa vi blev kvar dar en natt efter att ha suttit ute och vantat hela dagen. Dagen efter satte vi ater oss vid bussen och vantade, vi fick tag i biljetter och stuvade in oss men sedan borjade polisen stoppa bussarna sa vi gav upp. Hoppet var inte stort nar en israel kom till hostelet sekunden innan vi skulle checka in och skrek att bussarna gick. Vi sa till de andra tjejerna att vi skulle ses om 5 min och kom inte ens for oss att springa, sa litet var hoppet. Men sa, som i trissreklamen, plotsligt hander det! :) Vi kom till la paz, dock mitt i natten och vi fick inte plats pa det hostelet vi ville, men vi vra pa plats!!

Dagarna i La Paz passerade fort som taget. (Inte tag i Boliviansk mening, eftersom vi satt fast pa ett tag i nastan ett dygn) Riktigt hart party i La Paz, vi tog in pa ett rekommenderat party hostel andra natten och blev kvar dar 3 fler natter an vi tankt, Wild Rover. Som ags av irlandare och dar vare party sa det rackte och blev over :)

Vi hade iaf en massa toppen kvallar och resan fran La paz skots pa i flera dagar innan vi tog oss i kragen och bokade bussen igar, vi har ju trots alls bara en vecka kvar i Sydamerika. (Usch!)

Vi var lite skakiga infor cyklingen pa dodens vag igar, mestadels for att det var 63 km pa en cykel! Ni kan ju tanka er hur det maste ha set ut, latkorv 1 och latkorv 2 tror att vi ar frisksportare. Som tur var (!!) var det nerfor i 6 mil. Fast det vra ju som sagt pa varldens farligaste vag, 300 dor per ar genom att kora over kanten och 30 st dor bara av cyklingen! Vi har hort kommentarer som "Min kompis dog dar forra manaden", "Vi stod och vantade pa tjejen och hon korde rakt over kanten och fortsatte trampa i luften". T.o.m. varan guide sa att han varit med nar en kille skulle ta ett kort och backade ett steg utanfor kanten. Men sedan horde vi ocksa en kille som sa att man bor vara ratt dum eller fa nan knapp om man ska lyckas do dar. Och som Madde alltid sager, det spelar ingen roll hur manga som ar negativa eller har dalig uppfattning om saker sa lange det finns nagon som ar positiv och sager ja :p Jag fick min vilja igenom och anlita en av de lite dyrare bolagen (Madde ville saklart ha det allra billigaste, AVEN fast vi fick hora att de hade skitcyklar och andra saker) sa vi betalade 490 kr for en heldag med bra cyklar, guide, T-shirt och mat. Inte sa farligt tyckte jag. Valdigt dyrt tyckte Madde som kakar en aggmacka om dagen for 4 kr.

Cyklingen i sig var inte sa farlig. Nar guiden i bussen upp smekte korset och bad en stilla bon undrade vi nog bada i vart stilla sinne (hur stilla det nu kan vara nar vi var pavag upp mot 4700 meters hojd for en rofyld och mysig (?) cykeltur) vad vi gett oss in pa. Men allt gick gallant, jag korde nog saktare an nan annan gjort pa den dar vagen medan madde rejsade pa. Men det spelar ingen roll, jag cyklade hela vagen! Faaan vad vi ar duktiga!! :)
Onskar ni kunde fa se bilder men nu har jag gett upp, har kollat med 711 olika internetcafeer i 3 olika lander och det gar inte att oppna minneskort eller usbminne pa nan dator sa jag far helt enkelt lagga in bilderna nar jag kommer hem. Surt!!

Inte heller fick vi komma in pa San Pedro fangelset. Vi akte dit och precis nra vi kom var det ett par turister som forsokt fa komma in men tydligen satt det nan riktig hojdar knarkarkung dar nu fran chile sa det var na demokratiskt grejs. Horde fran ett hall att det var dubbelt sa mycket kokain inne pa San Pedro nu som i hela La Paz. Och i La Paz finns de kokain, finns t.o.m en kokainbar dar de tydligen bara ar att bestalla en lina kokain i baren. Knasigt land!

Trots att Boliva mest har varit vantan pa saker och resande for var del, sa alskar vi landet! Det ar helt underbart! Det ar sa otroligt vacker, manniskorna ar sa vanliga och det ar sa billigt.

Iformiddags kom vi till Peru, ska ut pa en battur pa Lake titicaca nu och sedan tar vi en nattbuss mot cusco ikvall.

Horde att det gar jattebra for Bollnas i bandyn, heja heja heja fran mig med!! :)

Bolivia.

Bolivia har varit ett enda stort aventyr hittills. Hjul som lossnat pa bussar, valt med bussar, kort fast i leriga berg, fastnat framfor floder, overnattat i ett tag, sovit i en buss mitt ute i ingenting, sett en fantastisk oken i 3 dagar. och massa mer. Hinner inte skriva mer nu, maste kopa en filt utifall det blir kallt inatt. Vi ar fast i en hala mitt ute i ingenting i 48 timmar pga av de kraftiga demonstrationerna i La paz.

Skriver mer nar vi kommit till La Paz! Ska forska ta oss in till San pedro fangelset, det sitter tydligen en svensk dar! spannande :)