Cusco.

Vi var kanske lite snabba att doma, Cusco ar ratt bra anda! Vi har sett massa inkaruiner och traffat massa folk vi traffat tidigare pa resan! Sa himla kul att se dem igen, nagra fran argentina och nagra fran La paz :)

Radda att hamna i Carins situation och bli blekast i kvarteret iar igen, pressade vi jarnet igar sa idag are rosa pantrarna som drar omkring pa hostelet och vantar pa bussen mot Lima.

Brasilien


"Dans" som de gor i Brasilien, sjukt haftigt att se dessa muskelberg svinga ben och armar som en riktig gymnast. Akta huvet sager jag bara!


Forfest pa vart torg i Pelorinho


Forfest i Rio De Janeiro

Argentina


Vid vattenfallet i Argentina


Madde vid helvetesgapet

Bolivia



Bussrackarn tappade hjulet


Och valte


och korde fast

Bussresan som skulle ta 6 tim tog 28, vi fick overnatta pa bussen mitt ute i bergen nar de insett i kolsvarta morkret att det var for farligt efter att ha vantat ett par timmar dar det blivit en 4 dm strom flod over vagen pga av regnet. Inge mat eller vatten, fick gora eld for att varma oss Haha Ett aventyr som vi inte raknat med, 3 dagars tur som kostade 20 kr. Braa grejer! :)


Mysig sjo vi korde forbi nar vi var i salt-oknen


Har ar vi nar vi cyklade dodens vag i Boliva, laaskiga stup. Inte blev det battre av guidens eviga paminnelse om att halla sa langt till vanster man kunde, eftersom det forekom trafik pa vagen. Hur javla langt till vanster vill man halla nar det ser ut sa har bara nagra cm bort :)




Madde och Fredrik framfor en vulkan


Jag och Madson visar vara atletiska sidor vid detta sten-trad i oknen. Diskussioner pagar vem som far upp benet langst, hoppas kunna komma fram till en losning pa detta nar vi kan kika pa bilden pa datorn :)

Peru


Otrolig utsikt fran var dag dar vi kikade pa en massa inkaruiner
Nu orkar jag inte ladda upp fler bilder pa det har sega internet'et. Ska ta och packa ihop lite och saga hejda till en massa folk, sant tycker jag alltid ar lika jobbigt. Det ar baksidan med att resa nar man ar som jag och blir fast vid manniskor sa fort, man traffar massa underbara manniskor som man sedan aldrig kommer traffa igen. Men men, thats life! Som tur ar ar det den enda nackdelen, fordelarna overvager saa mycket :) Sedan ska vi ta oss till busstationen och forsoka komma med en buss, har inte bokat natt men de borde inte vara fullt. Hoppas vi, for det tar 22 tim dit upp och vi flyger pa onsdag. Buuuhuuu! Vill inte lamna sydamerika, hade behovt ett par veckor till. Men vi har redan borjat planera for en tillbaka resa, Karnevalen, LA Paz maste upplevas igen. Aven Machu Pichu och forhoppningsvis da ocksa en tur till Colombia.

Haller tummar och tar for Bollan i bandyn!! Heja fran oss!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gud vilken läskig buss resa:(.. Ni verkar ju ha det hur härligt som helst!! Gud va jag längtar bort när jag ser era bilder.. det är nästan bättre att läsa din blogg utan bilder för då längtar man inte så mycket:P.. nej jag skiójjar bara förstås.. Undrbart med bilder!!



Jag är arbetslös just nu faktiskt efter en lång tids jobb på Anthill. Känns skönt trots att det är den värsta arbetslösatiden just nu tydligen. Jag trivs iallafall:)..



Ja men det var tydligen Västansjö jag varit i.. jag trodde det var Hällbo:P Men det var ju väldigt nära iallafall haha..



Men kommer ni hem redan till Påsken? Det är ju snart.. P torsdag drar ju Linnea också! Ni bara åker och far ni:)

2010-03-15 @ 22:00:45
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Pedersen

Wiiie bilder!! :) Det gillar vi, trots att man blir grå av avundsjuka ;) Men ni har ju jobbat och slitit för denna resa, så det är ju inte mer än rätt :D



Längtar efter er!! Var rädda om mer, och inga fler farliga buss- och cykelturer!! :)



massa kramar

2010-03-16 @ 15:42:08
URL: http://mypedersen.blogg.se/
Postat av: Patrik Söderblom

Håller med My, riktigt kul med bilder!!! Räknar med att få se en herrans massa fler bilder sen när du kommer hem:=) Snart blir det Bevely hills antar jag?:=) Have the time of your life there:=) Kraam!!

2010-03-16 @ 18:22:23
Postat av: Therese

Åh vad roligt med lite bilder :) Ni verkar ju ha det toppen! Och fort har det gått, ni är ju snart hemma igen :P

Ha så kul i la nu :) Kramar

2010-03-17 @ 10:54:00
URL: http://thogstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0