Mildura.

Da var vi anlanda till Mildura efter 17 trevliga timmar pa en buss. Gick battre an forvantat faktiskt :) Skont att det var over natten sa vi kunde sova lite. Dock var vi sjukt trotta igar kvall sa det blev tidig kvaller. Grabbarna hade fest utanfor oss men vi slocknade anda :p Haha Som Pete sa en dag, 'Jag trodde ni var ena riktiga partydjur' Haha

Sjukt hett har, maste vara 30 grader och det blaser inte nagot alls, sa det ar nastan omojligt att vara i solen. Har precis kakat frukost o ska val ta ett dopp i poolen strax, hett hett!

Blir tyvarr inga bilder eftersom de tradlosa natverket ar ur funktion, sa vi tvingas sitta vid gamla sega datorer. Ska ga till donken nagon dag och kolla om de har sa man kan surfa dar. Linnea och jag bor med 4 italienska killar i ett litet rum Haha Men bara en natt till nu, sen ska vi fa bo med Madde o Pete.

Na poolen nu ;)

Update.

Sista dagarna i Bondi nu, på tisdag sticker vi till Mildura. Igår var det riktigt soligt fast rätt blåsigt så vi flyttade upp från stranden till gräsplätten ovanför, där det var någon tävling för gamla surfare så det var massor av folk och musik. Solen satte sina spår så idag är näsan och kinderna lite röda, annars tar solen dåligt. Eller så är det vi som är så försiktiga att smörja in oss?! Vuxenpoäng på den! ;)

Igår var vi ut på the gaff igen. Linnea och jag var lite sega så det blev fullt i bussen innan vi hann få dit våra rumpor så vi fick vänta på en andra buss, på vilken vi var de två enda passagerarna. Vi hoppade till slut fram och pratade med bartender-chauffören så han fick nog skavsår i öronen :p
Väl där, efter några missöden med glömda biljetter, hittade Ne a och jag en hemlig gång, en trappa som ledde ner till.. en nattklubb! Hahaha Så vi har de två tidigare gångerna bara dansat däruppe, på ett minilitet dansgolv. Så igår var det full fart :) Sega idag och vi välkomnade tacksamt regnet. Hoppas på sol imorgon :)

Fick precis mail hemifrån med lite bilder från min pappas o brorsas kalas, 20 och 50 år.

Härlig planka! Inte nåå avundsjuk. Vi har precis avnjutit en middag bestående av makaroner och tomatsås, är så less på det så jag mår illa. Lxade till det med tonfisk idag faktiskt. Haha Allt är lyx här, kaffe är lyx, chips är lyx .

Nu måste jag gå hem innan min dator dör. Sjukt dålig batteri tid, JÄVLA ELGIGANTEN! Igen Haha Har sagt det förr och tydligen inte menat det, men det gör jag nu. Kommer inte köpa en pryl till där. Skitdator!!

Någon som vet vad filmen där Freddie Prince Jr  spelar en kille som dejtar en tönt genom något slags vad som han sedan blir kär i? Madde och jag har funderat som galningar idag men kommer inte alls på det så vi tar tacksamt emot svar :)

Hoppas allt är bra hemma! :)

Crab-racing.

Crabrace i onsdags, min krabba rörde sig knappt en millimeter. Dåligt tränad tror jag visst. Mer fart var det igår, fest för hela slanten. Drack o Dansade som galningar, tills Maddes väsk-innehåll helt plötsligt var borta, bara en tom väska kvar. Som tur var var det bara lite kontanter, körkortet och det australienska bankomatkortet som försvann, dvs sådant som går lätt att ersätta. Dock ringde precis hennes pappa nyss och sa att det skulle vara skitkrångligt att fixa nytt körkort, hon skulle behöva krångla och åka till ambassaden och greja.

Så idag har vi varit bakis som tusan, Och självklart den varmaste dagen sedan vi anlände. Man vill ju inte gå miste om några solstrålar (efter de senaste dagarna som kantats av regn o moln) så vi masade oss till donken, köpte frulle och massor av dricka och gick till beachen. Höll ut i några timmar innan vi gick och köpte sushi som vi avnjöt på vår takterass.

Bästa bakfyllematen - sushi och cherry cola. Yummie!!

Kortspel på vår terass första dagen

Igår hade vi påhälsing av en konstig krabat, tur att vi var lite dragna annars hade reaktionen varit värre. Linnea som även annars gillar sådana konstiga kryp älskade självklart denna sak, som hon sa hade ett ansikte och såg ut som en dinousarie. Dock i en väldigt reducerad storlek. Jag skulle själv gissa på någon blandning av kackerlacka och gräshoppa, som måste ha kommit in genom fönstret. Det är, förutom en kackerlacka angripen av en arme mysor på takterassen, det enda läskiga djur vi sett. Hittills!!

Värre lär det bli nu när vi ska ut i buschen och jobba :S Har bokat buss idag, 17 timmars resa väntar på tisdag. Startar kl 16 från sidney och anländer tll Mildura kl 9 dagen efter. Tur att det är natt så man kan sova. Dessutom sparar vi en natt på ett vandrarhem.

"Between the bar and the bar, It's a bar"

"Jesus was the third man to walk on water, Arne had already done it twice"

"Jag får en känsla av doft"

Förlåt om jag inte hör av mig eller svarar på sms, det är svindyrt att ringa och smsa med Telstra, villket vi tror är det billigaste bolaget här i Aus. Men det är kul med sms, tack :) Ska försöka svara på facebook istället.

Nu ska vi hem och bråka lite med Madde och Pete, vi lämnade dem, lite mot deras vilja, att ha en liten romantisk stund/kväll så nu är vi laddade för att busa med dem :)

Jobb.

Igår var det slut på vår semester och vi kollade upp lite jobb. Vi var först inne på att köpa en van och åka runt o jobba lite här och där och bo i den. Men så hittade vi ett ställe i Mildura, längre in i landet, där de hade jobb och boende. Ett vandrarhem med gratis internet och pool och jobb på en lökfabrik :) Haha Var massa vinplantage där också så vi får kanske jobba utomhus. Kommer vara bruna som pepparkakor efter det. Planen är att jobba där i några månader och sedan resa runt lite sista tiden, Fuji öarna och cook-öarna ska hinnas med, och fraser island är också ett måste. Vi träffade ett par danskar och de rekommederade verkligen att åka dit. Deras bilder var fantastiska :)

Fraser Island

Läste i Idas blogg att Bollnäs Flames hade en tyst minut för Pom i matchen mot Hammarby, riktigt fin gest! Finns inga ord som kan hjälpa dig i sorgen gumman. Går inte en dag utan att jag tänker på er, krama om familjen från mig.

Bondi Beach.

Dagarna rullar på, snart har vi ingenstans att bo :p Håller på kollar efter jobb nu, vi har sett något slags farm-jobb där man får resa runt och jobba på olika ställen. Det vore skoj :) Madde sitter här bredvid och pratar om jobb som potatis-plockare. Haha

Igår var det meningen att vi skulle ut på galej igen, de hade ett special erbjudande; 10 dollar för mat och dryck, skjuss in till ett ställe, gratis inträde + drink där. 10 dollar är i runda slängar 50 kr, Så det var bra :) Dock orkade vi inte vänta på den sega taxin så vi somnade istället. Riktiga partydjur :p
Idag gjorde vi oss ett försök på stranden men det blåste för mycket så vi fick hem och spelade gurka istället. (Har ingen tur där heller) Bulor, blåmärken och sår på ryggen talar för att jag måste ha lämnat både turen, kroppskännedomen och balansen hemma. Trots att jag hela tiden försöker bygga på min karma, tydligen lönar det sig inte?!
Jag fortsätter hoppfullt tänka att det någon gång måste vända ;p

Såg precis en svart-vit hund här utanför som den bet i kopplet och busade, precis som Tindra. Saknar mina små liv där hemma. Nu ska vi söka nå taxefile nummer så vi slipper betala så mycket i skatt, när (om!) vi väl får ett jobb ;p

Update.

Medan vi sitter har det börjat spöregna ute, världens oväder med blixtrar och grejer, forsar verkligen ner. Tokigt land att det kan komma så plötsligt. Neson sitter hör bredvid och lägger upp bilder på hennes blogg, kika gärna; linneaskoglund.blogg.se

Madde gick hem för att vänta på oss så hon är väl galen vid det här laget :p
Vi funderade på utgång ikväll men dels är vi fortfarande lite sega sen gårdagen och är fortfarande jetlaggade, dels blir det party  imorgon så det blir nog plump ikväll istället :) Jag är verkligen värdelös på det, vinsterna i somras på filten utanför My var tydligen en engånsföreteelse. Trots att jag provat alla taktiker jag kan tänka mig ha jag alltid mer plumpar än rätt, igår hade jag 16 plumpar :p

Madde "Ska vi gå upp på tak-terassen snart?"
Vi "Varför?"
Madde "Men det är väl därifrån bussen går?"

Haha Tydligen finns det flygande bussar här i Australien :p

Australien.

Då var vi äntligen här. Eller vi har varit här i några dagar nu, kom i tisdags morse efter en jäkla resa. Först 9 timmar mellan London-Sydkorea och sedan 10,5 timme mellan korea och Australien. På första resan hade vi egna tv-aparater så då var det tetris VM på högsta nivå :) Den andra resan kändes lång eftersom vi inte hade något spel eller film, och ännu längre då vi hade räknat lite fel och tänkt att den skulle ta 6 timmar :p

Väl framme fixade vi kontokort, som skulle ha kommit till vandrarhemmet idag men inte har gjort, och sedan bar det av till stranden. Vi bor så sjukt nära stranden, typ 200 meter. Underbart :)

Det här är tagit på gatan utanför vårt hostel, avis? :p

Samtidigt känns det fel att ha det så här bra när en av de som står mig absolut närmast mår riktigt dåligt. Fick ett samtal inatt som gjorde mig så himla ledsen, mest för att jag inte kan vara där för personen. Tänker på dig hela tiden Ida och önskar jag kunde vara där. Försöker att överföra en massa kramar genom telepati!

London.

Reste typ hela torsdagen så vi var riktigt trötta när vi kom fram. Men efter några öl blev det en sväng på en pub innan vi kröp ner för att samla lite sömn inför lite sightsing på fredagen. Vi såg allt värt att se, big ben, buckingham palace, towers of london, london eye. Vi var dock aldrig upp, kön var riktigt lång.

Ifredags blev det en trip till en riktig drum n bass-club, the fabric. Såå himla roligt :) Dansade till fem på morgonen, pipet i öronen har fortfarande inte försvunnit. Tre timmars sömn och sedan Bloody marries till frukost. Madde och jag startarde ett rockband och uppträdde för en trött nea och mark. "We all live in a yellow sudmarine... "

Igår blev det pubrunda och sedan någon bar i east london men sviterna efter fredagen gjorde att vi gav upp tidigt. Idag har vi käkat fish n chips och bara kollat på tv. Packning nu och sedan taxi till heathrow.
Som Pete sa, på söndag är alla bakis och är rastlösa och har tråkigt. Då åker vi till australien :)

24 timmars resande framför oss, kuuuul :)

Avfärd.

Då var dagen här, dagen med stort D. Dagen vi väntat på i 2 månader nu. Dags för avfärd. Första destinationen London.
Packningen känns skit, kommer säkert komma på hundra saker jag glömt efter vägen.
Gårdagen var fullspäckad. Lunch med Andreas, sedan fika hos Hanna med Linnea Linda och Malin. Sedan stan för att shoppa det sista, sedan prix för en sista handling och sedan tittade jag förbi Sandra en sväng och kramade om henne. De hade varit på ultraljud i veckan så jag fick se det lilla knytet :) Det kommer att vara fött och 2 månader när jag kommer hem. Och Emma gummans lillficka kommer jag inte heller få se förrän jag kommer hem. Hoppas bara allt går bra för dem, förlossningen för emma (som är dags vilken dag som helst) och graviditeten för Sandra.

Mat hos Farmor, potatisgratäng o kött, smarrigt :) Sedan kom Andreas och Jenny, Oskar Linus Viktoria o Lisa förbi en sväng och fikade. Kommer sakna alla så mycket! Himla synd att jag inte hann träffa alla, Janis och Camilla - jag är snart hemma igen! :) Vi hade avsked med tjejerna i tisdags och såg sista avsnittet på DH tillsammans, men som sagt 'Vi ses imorgon'

Nu måste jag fixa allt som ska fixas, dvs MASSOR! Haha Måste föra in låtar till ipoden, äta frukost, klä på mig något annat än handduk (har en känsla av att de varken skulle släppa ombord mig på på planet eller att jag skulle överleva kylan till Sthlm naken) Om två timmar åker vi, jiiihooo! :)

Dan före dan.

Imorgon smäller det!!
Gårdagen slutade inte som den skulle, Nordea hade stängt, adapter till eluttag var slut, Ida's mamma jobbade inte på bibblan (hon bad mig ta med hennes visa-kort till Aus) inställd lunch och inga skor. När väl Nordea öppnade igen hade jag tydligen beräknat fel så istället för de 14 000 jag trodde jag hade där fanns 6 ynka tusen kvar :p Men det ska nog gå ändå :)

Käkade pizza med Linnea och Madde istället och pratade om resan. Blir fest både fredag och lördag i London, på fredag ska vi på fabric, tydligen en världskända clubb med sitt vibrerande dansgolv :) Blir kul att träffa Pete's kompisar också :)

Idag blir det att uträtta allt som inte hanns (koms ihåg) igår. Lunch med Andreas o lämna nyckeln på Sporthallen, sedan är jag relativt klar.. Eller?!

2 dygn.

Om två dygn står vi på stationen och kramar våra familjer hejdå, Gah! Nu är det nära :)
9.35 går bussen mot söderhamn, till tåget som ska ta oss till Arlanda och flyget till London.
Madde håller på pratar om nått Pariserhjul i London som man tydligen böör åka när man är där, världens största. 100 meter högt, läskigt högt! :p

RESA-08s26-london-966_368
Tydligen en jäkla utsikt!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan på stan för att uträtta en massa ärenden. Banken, bibblan, videohallen, skicka med halloweenkläderna med edsbytjejerna, Sporthallen, lunch och träff med Madde och Linnea. Fullt upp :)

Idolfinalen.

Fick ett erbjudande tidigare idag att följa med och titta på Idolfinalen. Jag har inte sett så mycket av denna säsong men det hade varit skitkul ändå, men då är jag tyvärr på andra sidan jordklotet. Det var Andreas som hade vunnit två biljetter genom jobbet, VIP eftersom hitta är huvudsponsor, som ville att jag skulle hänga med :) Attans att det inte var en månad tidigare! Hoppas han hittar någon annan att åka med, eller att han kan fuska och spara biljetterna till nästa år ;P

Blev inge reseplanering idag, Linnea skulle vaccineras och Madde var i Gävle till mitt på dagen så vi spar det till imorgon och träffas innan DH ist, så slipper de andra sitta och höra vårt tjat och gnat om vad som ska packas var, vad som ska kopieras och vad som kan lämnas hemma vilka intyg som är viktiga att ha etc. Lagomt roliga diskussionsämnen för en som inte ska ut o resa. Får var vi kikar på DH, sista avsnittet tillsammans med brudarna!

Ikväll blir det istället kalas hos min morbror, hade tänkt att hoppa över det men det ska bli roligt att träffa släkten innan jag åker :) så ska han få sin "Tack-för-hjälpen-med-flytten" present också, vaniljglögg. Såååå gott! :)

Underbart.

Ett ord kan sammanfatta helgen, underbart!! Malin och Patrik kom från Umeå, Ida från Stockholm, Ina o Neil från Västerås och My är hemma på praktik nu. Hela gamla ligan, järngänget! :)
Ifredags käkade vi på take off,  jätte trevligt och gott! Kul att Hanna och Cattia kom så man fick träffa dem lite innan vi åker. Sedan bar det av till Sportin för några av oss, var rätt lite folk men vi hade kul ändå :)

På lördagen gick flyttlasset för min del, och jag måste erkänna att det var rätt tufft att kliva upp kl 7 efter att jag avslutade  med tre shots på raken 10 min innan stängning :P Men det gick, med tre stora karlar till hjälp. Fast jag fick slita och kånka rätt mycket själv också!
Vi var klara vid 10-11 sedan sov  jag tills det var dags att börja om igen. Stressigaste eftermiddagen någonsin tror jag, men kom iaf väg till Linnea där hon och hennes faster var så snäll och hjälpte mig få lite färg i ansiktet. Det blev viktigt bra, och kul att ingen kände igen en :)

Fest på solstugan med mina underbara vänner! Ida var quiz-ledare och mitt lag vann ;) Sedan tranan där det som vanligt var massor med folk! Kul kul :)  Kommer bilder sedan!

Det som har hänt de senste 24 timmarna har däremot inte varit roligt; städning! Fy usch och tvi för städning. Skrubba väggar är det värsta, kommer aldrig mer flytta in i lägenhet där det är minsta lilla yta målad. I min lägenhet är det målat både i hallen, köket och toan så där var det ju bara att greppa skurborsten. Drygt!

Nu ska jag bara äta lite lunch och sedan åka till Bollnäs och gå igenom allt inför resan med Linnea och Madde, kommer säkert glömma hälften annars! :)