Lycka.

"Lycka handlar om att fokusera på det du själv vill göra och får energi av,
inte det andra tycker att du ska göra"


Det är precis det jag gör nu, när jag gör något jag vill! De allra flesta i min närhet och folk jag pratar med uppmuntrar mig och tycker att jag gör helt rätt. Men de finns ändå de som kommer med kommentarer, speciellt om skolan. "Men har du bara C-uppsatsen kvar kan du väl lika gärna skriva den och åka sen" Den person som änvänder ordet 'bara' tillsammans med begreppet 'C-uppsats' har uppenbarligen aldrig pluggat på högskola eller universitet :p
Jag har absolut ingen aning om vad jag ska skriva om och därigenom inte heller någon motivation till att skriva. Och sanna mina ord, motivation är något som behövs om man ska kunna plita ner sisådär en 50-60 sidor :p

Piggheten har reducerats en smula, känner mig som en vandrande zombie. Kan vara dagens kassa väder, grått och trist! Hjärnan går tydligen på sparlåga, eller om hjärncellerna ligger i för att försöka föröka sig för att kompensera med mitt osunda leverne?! Något är galet iaf. Har varit ledig ihelgen och det känns som jag fått massor gjort! Tack gud för att du visat nåd och låtit vädret vara utomhus-vänligt. Inget regn och ingen katastrofal kyla. Det känns otroligt skönt att i år slippa tänka på vilken vinterjacka man ska köpa, vilka stövlar man ska försöka hitta. Samma visa varje år, snygga och varma verkar vara en omöjlig kombination för sko-tillverkare.
 

Långkalsonger, raggsockor och mössa behöver inte letas fram, utan istället att tvätta strandkläningen, halterneck linnet, de korta shortsen och se till att packa ner bikinin. DET är livet! :) Och förhoppningsvis Lycka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0