Bäbi.

Har varit jobb för hela slanten idag, 7-16. Har haft två praktikanter med mig. Typiskt att jag ska åka på sånt, jag som är värdelös att på ett bra sätt delegera arbetsuppgifter. Känns som att man bara kör med dem hur man än säger saker. Men tror ändå att det gick relativt bra :)
Sedan kom Papi och hämta upp mig för att hjälpa sin smått (?) vilsna dotter i data-djungeln. Det enda jag visste var att jag inte ville (skulle klara) en med linux på, och han hade sett en bra på elgiganten. Så jag svalde min stolthet och handlade där jag svurit att aldrig handla igen. Blev en Acer Aspire One, en minidata :) Så nu har jag också en liten bäbi på resan :)


En sån här fin metallic blå liten raring är jag nu stolt ägare till ;)

Det börjar verkligen sina i pengapungen nu. Och inte hjälpte det att jag nästan fick hälften av det jag tänkt mig i lön samtidigt som det fortfarande är mycket som ska ut;
    - Dator 4000 :-
    - Vaccinationsspruta 540:-
    - Försäkring 2800:-
    - Japanresan 3000:-
    - Reselakan 350:-
    - Boende två första veckorna 1700:- 
Och det är inte allt, det tillkommer mer och mer allt eftersom. Dyyyr resa. Men den kommer nog vara värd varenda öre :)

Har precis käkat tacos hos pärona och ligger nu proppmätt i soffan. Vinterkängorna och vinterjacka, mössa och halsduk är framtaget, laddat hela eftermiddagen. Blir bandy inatt, brorsan, mina föräldrar, moster, morbror, kusin och kusinbarn ska iväg. Hela tjocka släkten nästan :) Så nu ska jag försöka blunda lite så jag inte slocknar när vi ska heja fram en seger :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0