Update.

Dagarna bara flyger iväg!! Det är sjukt, jag hann knappt fatta att det var måndag förra veckan förrän det var helg, och så en fullbokad helg och nu är det redan tisdag igen. Herregud, snart är 5 november här!!


Förra veckans "Hälsoväcka" utnyttjades och det blev både vattengympa, pump och styrkegympa (måste passa på när det är gratis ;p) Detta gav mer smak och denna vecka har hittills innehålleit promenader och gym. Dock fick jag vända och gå hem idag när jag hade tänkt mig en långpromenad, halsen gör ont, hela kroppen ömmar och det känns nästan som feber. Efter lite sömn och ett bad känns det lite bättre, hoppas jag lyckats mota bort förkylningen :)

Kan ha varit gårdagens promenad som kanske gjort sig till känna idag, gick 6 km, i regnet. Var hundvakt åt mina föräldrars hund Tindra, och hon, som ogillar regn, var inte glad över mitt tilltag. Skönt och uppfriskande iaf ! Var och käkade lunch hos farmor igår också, hon bjöd på lax och då kan man ju inte tacka nej :) Jag kommer att vara borta när hon fyller 90 i maj, det är lite tråkigt. Men får se till att umgås mycket med henne nu innan jag åker.


Ihelgen blev det full fart båda kvällarna. Folkan och filmpremiär av 'småstadsliv' i fredags, så sjuk film :) Sedan tre timmar hos frisören på lördagen innan jag begav mig till Gävle för att möta upp emma och gå på Ladies Night showen. Blev lite stressigt eftersom våra tåg kom in vid 18, så vi skyndade till hotellet där Ingela redan var i full gång med vinet. Gjorde oss snabbt i orning och svepte några glas vin, åt på en restaurang i närheten och svepte några glas vin, tog en taxi till Läkerol Arena och svepte några öl ;p Ska jag vara heelt ärlig så hängde jag inte riktigt med på allt i showen, det är tur att den visas på tv ;)



Ladies Night, Gävle 2008


Vi hade iaf jätte roligt, blev utgång på Goya efteråt och där var det okej. Tröttnade vid två tiden, fick sällskap till donken och gick sedan till hotellet. Trots den lilla lilla missen med en lite aningen för mycket alkohol var det helt klart värt det!! :)

Hämtade bananlådor en dag förra veckan så nu har jag kört hem de första lådorna. Börjat plocka lite i köket och badrummet, sånt man inte använder så ofta. Men hur jag ska få ner innehållet på dessa 42 kvadratmeter är fortfarande oklart :p

Var meningen att jag och Linnea skulle vaccinera oss igår, men hon fick åka akut till Gävle och operera blindtarmen så det blir om två veckor igen. Synd om henne, ska åka dit med lite krya-på-dig godis imorgon om hon orkar :) Får skicka en tanke till Malin också, den stackaren har ju brutit foten :/


Nu blir det sängen och en bok! Var evigheter sedan jag kunde läsa en skönlitterär bok, där det händer något. När man pluggar på Högskola finns det ingen chans i världen att få tid till att läsa något roligt, då sitter man med näsan gömd i studielitteratur hela tiden. Just nu läser jag Box 21, en riktigt spännande bok om trafficking och prostitution. Rekommenderas verkligen!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Får jag låna den boken sen:P

2008-09-19 @ 15:26:20
URL: http://edaidling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0