A good snake is a dead snake.

Så sa taxichauffören när vi frågade om det fanns några farliga djur här uppe. Tydligen världens två falrigaste ormar, en av dem kunde hoppa sin längd 4 gånger. Läskiga!


Vi har nu spenderat två dagar i Cairns. Igår direkt efter att vi hämtat upp bilen, som förövrigt är en hundayi (hur det nu stavas) getz, en ytte pytte bil, åkte vi upp till Daintree för krododil safari. Vi åkte ut på floden i en båt och såg 4 olika krockisar.  Vi såg två småttingar, en lite lite större och en storing. Häftiga djur!

Här var det meningen att jag skulle ha några bilder på raringen men internet är såå otroligt segt, bara att logga in tog 20 min.  Så det får bli någon annandag. Linnea har nog bättre lycka så kolla in hennes blogg om hon har några bilder.

Sedan var jag till doktorn med mina utslag medan Pete letade upp ett hostel. På sjukhuset gick det bra, Australien och Sverige har tydligen något sammarbete så svenskar har gratis läkarbesök här. Bra bra! De trodde det var svamp som kunde uppkomma vid klimatförändringar. Så jag har fått en salva så hoppas att de läskiga blåsorna försvinner. Pete hittade ett jätte mysigt hostel, 18 dollar per natt. runt 100 kr. Och då ingick gratis middag på ett ställe inne i stan. Perfa!


Idag har vi bara beachat runt här i Cairns, provat lite olika stränder. Imorgon blir det snorkling och dykning vid stora barrärrevet, det ska tydligen vara grymt bra snorkling där. Sedan ska vi åka ner mot Misson Beach imorgon eftermiddag/kväll och troligtvis göra White waterrafting där. Sedan vidare mot Airlie Beach och segla kring Whitsundays-öarna. Troligtvis kommer det bli dåligt med uppdatering på ett tag nu, eftersom vi ska bo i tält och vara ute i ödemarken på bush-camp.


Hörde att våren har kommit hemma. Blir lite avis, våren är min favorit årstid. Men vi har det bra här, nu har semestern börjat så nu njuter vi och mår bra! Ni får njuta lite av vår-värmen och tussilagon åt mig.


 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhh vad mysigt.. Jag vill oxå till värmen. Men som du sa så är ju våren på G här hemma i storstan Bollnäs:P.. Fya vad ni är tuffa som åker ut på en flod med Krockisar! Linnea har ju inte skrivigt nått alls sen ni var på flygplatsen...

2009-04-07 @ 23:16:02
URL: http://bollnasbloggen.se/medlem/Hanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0