Dagen D.

Jag trodde aldrig den här dagen skulle komma! Och de här sista tre dagarna har dagarna passerat som löss på ett tjärat strå. Men nu är vi äntligen klara med vårt arbete på vitlöksfabriken, puh! Det har varit en pärs måste jag säga. Inatt drar vi till Melbourne och imorgon är det ikea som gäller! :)

Idag fick vi höra att det är översvämningar och kaos på öst-kusten, precis vad vi ville höra. Haha Vi har en himla tur med våra resor, rekordvärme på 49 grader och bränder runt omkring oss, översvämningar på Fiji som tvingat folk att evakuera, och nu katastrof på kusten. Det fattas bara jordbävning i Japan sen också.


Så här ser  de närmsta två månaderna ut för oss;

2-4 paril   Buss plus tåg till Melbourne¨

                  IKEA och stranden.

4 april     Flyg till Cairns, 
                 Krokodiler 
                 snorkling vid stora barriärrevet,
                 waterrafting,
                 skydive


9 april     bil till Airlie beach


10-12 april Segling whitsundays


13 april    bil till Hervey bay


14-16 april Jeep utflykt på Fraser island


17 april    bil till Noosa, bush camp


18-20 april Kanot-safari i Noosa


21 april     bil till Brisane, krama koalor


22april-3 maj Fiji!!


Som ni ser är det rätt kompakt reschema, men vi vill så gärna hinna med allt så det ska nog gå. Det längst vi måaste ta oss är 65 mil på en dag och det är ju grislugnt. Efter Fiji har vi en Campervan i 10 dagar så då lugnar det ner sig lite när vi fortsätter ner mot Byron bay, surfers paradise, Sydney mfl.


13 maj      Flyg till Sydkorea
15 maj      Flyg till Japan
30 maj      flyg till Sydkorea


Jag kommer inte kunna kolla internet så mkt, så är det något kan ni höra av er på mitt australiensiska tfn; +6145-30 86 921 (Dock kommer jag nog inte att ha den med när vi är ute på alla våra utflykter med båt och tält) Men annars finns jag på det nummret :)


Glad Påsk alla hemma! Hoppas ni fått lite vår i vårt annars så kalla land!

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vad kul för er :)

Hoppas ni får kul, men det lär ni =) Massa roliga saker inplanerade :) Ha det bäst och sköt om er! :)

2009-04-01 @ 16:37:48
URL: http://thogstrom.blogg.se/
Postat av: Pedersen

JAG ÄR INTE ETT DUGG AVUNDSJUK!!!

/En vän som drar en vitlögn ;)



Miss you like hell!

2009-04-05 @ 18:24:58
URL: http://metrobloggen.se/pedersen
Postat av: Josefine

Vad otroligt kul!

2009-04-05 @ 18:31:13
URL: http://josefinedijkstras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0