Födelsedag på Whitsundays.

Nu har vi tagit oss en bra bit ner för kusten, vi är i Hervey bay just nu. Direkt efter seglingen satte vi oss i bilen och körde ner hit, 87 mil. Och det är bara Pete som kan köra, det skulle bli mycket dyrare att ha fler förare än en och jag vet inte ens om vi som är under 25 ens fick köra. Så det är lite synd om Pete, han körde hela sträckan i ett igår/inatt. När vi kom fram vid 5-tiden i morse la vi oss och sov några timmar på utestolarna, kändes just då som värsta lyxsviten på Hiltons :)


Ihelgen var det min dag, blev en riktigt lyckad födelsedag! :) Fick se både sköldpaddor som simmade upp och kikade vid ytan, stoora! Och delfiner såg vi också, på långt håll först men på kvällen när det blivit mörkt blev de nyfikna på lampan och kom nära båten så vi fick se dem alldeles nära. Crewet på båten fixade tårta och alla sjöng för mig. Helgen har gått bra, jag har knaprat åksjuke/sjösjuke tabletter som en galen knarkare så jag har klarat mig från sjösjuka, men landsjukan är värre. Det känns fortfarande som att jag i båten, jätte vingligt när jag går :)

Underbar helg! Jag fick en katt också av mina kära resekamrater. som ska heta allan, eller pegasus kanske, efter båten. De ska köpa den till mig när vi kommer hem. De hade pratat med mina föräldrar och grejat bakom min rygg, så att det var okej att katten får bo där.  Såå gulligt gulligt av dem! :) 
Och så fick jag en poncho, kändes som om jag fick en miljon när Pete kom med den, lycka! :) Tack tack tack så hemskt mycket för alla gratulationer, känns skönt att veta att ni inte glömt bort mig även fast jag är på andra sidan jordklotet :)


Whitsundays var så himla vackert trots att vädret inte var det bästa. Så fina stränder och vattnet var alldeles turkost/grönt, och fiskarna var så himla tam när vi snorklade att de simmade med en. Ibland kunde man inte ens ta ett simtag för det var så många fiskar i regnbågens alla färger runt omkring en. Men vi hade ändå tur,regnade bara några skurar och det mest när vi var ute på havetoch seglade och då blev vi ju iaf blöta.


Ett glädjeskutt vid whitsundays.

Nu är vi i Hervey Bay och här regnar det. Det verkar som att regnet förföljer oss, eller att vi följer efter regnet. Osis!!
Imorgon ska vi ut på jeepsafari på fraser island, vi håller tummarna för sol. Det förtjänar vi nu!


Hoppas helgen varit mysig och att ni fått nått påsk-ägg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0