Fraser Island och Noosa.

Nu är både Fraser Island och Bush Camp Noosa också avklarade, herregud vad tiden går fort. Jag vill aldrig åka hem! :)


Fraser Island var minst lika häftigt som whitsundays, vi skumpande runt 11 pers. i en jeep genom regnskog, över floder,
längs med stranden, över klippor och stora stenar, på vägar som knappt skulle klassas som stigar. Vi har trott att vi
skulle tippa och vi har slagit huvet i taket massor av gånger, Men fasen så roligt det var :) Vi fick finväder halva lördagen
så Lake mc Kenzie var riktigt härlig på söndagen. Det var krokodil och tigerhaj varning så vi fick inte bada i havet, men vi
såg inga spännande djur. Bara en pytonorm och en hel del stora spindlar.
Dingos såg vi också, massor. Det är jätte viktigt att inte göra de hundarna tama, så de ville att vi skulle skrika, skrämma och kasta saker efter/på dem så fort de dök upp. Det lät lite elakt tycker jag, men samtidigt är de vild-hundar till naturen och måste därför hållas borta från oss människor. De hade fått avliva 2 st den senaste veckan, en för att den hade bitit en 10-årig pojke. Men det är samma där, det är vi människors fel att dingosarna förknippar människor med mat. Dingosarna som besökte oss gjorde ingenting, de bara smög runt våra tält i mörkret.

Lite goon vid campingplatsen


Säng-potatis Sofia och spänst Madde Haha


I Noosa var det Bush Camp riktigt som gällde. Allt var utomhus mitt ute i ingenting typ och det var nätter i tält även där. Första natten fick vi bo i jätte härliga sängar, som var typ som en hängmatta men de andra två var det tält. De hade lägereld, hängmattor och andra mysiga saker. Jätte mysigt ställe!

Första dagen var vi bara ut på en dags tur med kanoterna, vi såg en känguru ligga och vila under ett träd i skuggan och när vi kom närmare såg vi att den hade en liten bebis i mpungen på magen, så sött! Annars såg vi inga djur, noll lycka på koala-fronten. Dag två blev en lite längre utflykt, det varmeningen att vi skulle övernatta också men tydligen hade det varit någon översvämning så vi fick åka tillbaka till hostelet/campingen och sova där istället. 7 kilometer motströms (sen tog vi oss över en sjö också där det blåste om tusan åt alla håll) när överkroppen inte fått nån träning alls på 5 månader var tufft. Vi åkte till en liten flod som mynnade ut i en liten sjö, det andra everglades i världen. Men eftersom den här ligger i subtropiskt klimat till skillnad mot den i USA som ligger i tropiskt, fanns det inga krokodiler så det gick att bada där. Grabbarna klättrade upp och hoppade från träd men vi tjejer vågade oss inte ner i det mörkbrun-svarta vattnet. 



Spegelbland yta

Man brukar säga att om vill sätta äktenskapet på prov ska man tapetsera tillsammans, men ska man sätta vänskapen på prov ska man paddla kanot tillsammans. "Men paddla då" "på andra sidan dummer" "Men styyyyr då" Haha En gång när Linnea och jag vände oss om såg vi en stor båt komma rakt mot oss, paniiik! Men vi klarade oss utan att ramla överbord, fast det var riktigt nära några gånger. Nu har vi lagt kampinglivet bakom oss och är vänner igen! :)


Jag sitter här och läser runt på olika bloggar så mycket jag hinner för att se vad som händer i era liv. Läser att solen kikar fram titt som tätt, gud vad härligt för er! Skriv gärna och berätta vad som händer, jag har ju noll koll här borta.

Vi ska vara här i Brisbane i två dagar nu, imorgon ska vi åka och lämna bagaget på ett hostel vi ska bo på när vi kommer tillbaka och sedan till nått koala ställe. Sedan tar vi oss en tur till Fiji.  Lämnar både datorn och telefon här i Brisbane, eftersom det är så begränsad elektricitet på öarna. Skönt med riktigt semester :)


Kommentarer
Postat av: Therese

Ni verkar verkligen ha det topppen :) Vill också :)

Synd att ni inte fick se så mycket djur. Men koala kommer ni se då :) Och ni har ju fått se hajar och krokodiler, läskigt :P

Vad härligt med Fiji, där kommer ni få det toppen. Hoppas ni får sol till max då :)

Ha det så bra nu då, och se till att njut ordentligt :) Puss och kram

2009-04-20 @ 10:48:03
URL: http://thogstrom.blogg.se/
Postat av: Vickan

åh vilket äventyr ni är ute på, jag blir helt uppochner när jag läser vad ni är ute på.. Blir lite orolig där ibland också :P

Nu hoppas vi på solsolsol på Fiji så ni blir riktigt bruna till ni kommer hem :)

Här hemma händer inte så mkt, nisse väntar på att bli pappa bara (dom hade tid den 16)men sen äre inte så mkt mer som händer här i sverige. Solen och sommaren/våren börjar knacka på dörren, riktigt härliga dagar nu, de va 30 grader i solen häromdagen =) Ha de så jättebra nu, vi hörs väl när du kommer tillbaka från Fiji och snart ses vi också :D massa soliga kramar, kusinvitamin! ♥

2009-04-20 @ 16:25:30
Postat av: Pedersen

Underbart med uppdatering så jag får läsa om erat äventyr! Jag ler och är så glad för din skull (jag har sagt det hundra gånger, men kommer att fortsätta säga det för det är så jag känner). Men jag kan ändå inte låta bli att vara egoistisk.. Jag kan inte låta bli att längta tills ni kommer hem och jag får krama om dig!!! ;( Sad but true!



Många kramar

Och akta er för farliga djur!

2009-04-22 @ 22:58:04
URL: http://metrobloggen.se/pedersen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0