Mission Beach.

Nu har vi tagit oss längre ner längs kusten och befinner oss i mission breach.  Här har regnet öst ner sedan vi kom hit, och det är inte lite regn heller. Spöregn! Men vi mår bra ändå, det är skönt att ha en ledig dag. Gårdagens snorkling och dykning tog musten ur oss alla tror jag.

Stora barriärrevet var riktigt häftigt! Vi såg en haj, 1-1,5 m, liten men lite läskigt ändå när man simmar bredvid den och vi inte riktigt litade på instruktören som sa att hajarna där var vegetarianer :)

Sedan såg vi stingrockor på botten och en havssköldpadda simmade förbi oss när vi snorklade. Synd bara att vi inte hade någon kamera med då. Jag hade en engångs-undervattens kamera eftersom min är lite skadad så jag vågade inte använda den.  Blir spännande att se om det blev några bilder när jag framkallar den :)


Imorgon blir det färd till Airlie Beach för att sova där en natt innan vi ska segla kring whitsundays-öarna. Hoppas inte
regnet och blåsten håller i sig, hemfärden på båten igår var rena bergodal-banan, jäklarns vad det gungade :)


Glad Påsk och Grattis Mamma där hemma! Det här är första gången som vi inte firar födelsedagen ihop, hon fyller den 9.e och jag den 11.e. Iår ska vi vara ute i vildmarken och tälta bland dingosen :) Ni får äta massa tårta och god påsk mat för mig med!


Den här raringen simmade bredvid oss när vi var uppe i Daintree


Här hittade vi en jätte mysig öde strand när vi åkte upp till Daintree

Hoppas ni får en fin och mysig Påsk-helg!

Kommentarer
Postat av: Elin Larsson

Tjena tjejen!Vad härligt ni verkar ha det!:) Fast jag längtar tills du kommer hem!!:) Ha det så bra, och grattis i förskott!!! Puss o kram / Elin

2009-04-09 @ 12:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0