Nytt jobb.

För dagen iaf. Linnea och jag jobbade extra på en vingård idag, klippte vinklasar i massor och stoppade i hinkar. Vi skulle få 70 cent per hink (4-5 kr) så till en början var vi taggade som satan. Vi jobbade på olika sidor om busken och efter en stund tystnad hörde jag ett högljutt smaskande. Då satt Linnea och Erik och smaskade vindruvor medan jag och Tor jobbade så svetten rann :) Efter ett tag tröttnade även jag så vi hade vindruvs-pauser mer än vi jobbade :p

Har inte uppdaterat denna på ett bra tag! Det har verligen varit fullt upp på sista tiden, och folk som kommit tillbaka som man måste umgås och festa med. I nästa inlägg lovar jag er lite bilder, det tar sådan tid och donken stänger snart!!

Ifredags var vi ut på O'malleys, en irländsk pub med dansgolv. Kvällen slutade riktigt bra och dagen efter fick vi oss ett gott skratt, folk slocknade i fel sängar och någon på solstolarna och det var allmänt tok för alla. Vi har haft kalas för Erik som fyllde år, och avskeds fest för Luisa som åkte till Sydney. Förra fredagen föllde Micaela och jag med alla grabbarna mitt i natten för att vinka av Lorenzo och några andra som skulle åka.
Och ifredags åkte Ivano. Massa folk som har lämnat nu, tråkigt! Men skönt att vi ska åka snart, 2 ½ vecka tills vi ska börja vår resa, weeehooo!!  :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Arbrå vann, så nu är de klar för ettan, roligt för dom :)

Vad roligt med extra jobb, lite extra cash :) Och variation är väl inte helt fel =) Synd du missa matchen, pool var grymt bra :) Hur är det annars där nere? Skönt att ni snart ska ut och resa? ;) Puss

2009-03-16 @ 11:24:58
URL: http://thogstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0