SydKorea.

Nu har vi spenderat två dagar i Sydkorea, i huvudstaden Seoul. Mesta delen av tiden har vi spenderat på rummet, eftersom vi har gatis internet här. Laddat hem massa musik, filmer och serier. Känns skönt att kunna använda riktigt internet efter att ha varit i Australien med kass uppkoppling i ett halvår. Vi fyra bor i ett fem-personers rum så vi ligger här i varsinna sängar och datanördar :) Vi har haft jätte tur med boende fast vi bott o "dorms" (billigaste boendet, då man delar rum med massa andra) överallt. Oftast har det bara varit vi fyra i rummen, skönt :)
 

Idag träffade vi Pete's kompis (som jobbar som engelska lärare här) och hon visade oss lite av staden. Vi lämnade våra stora väskor hos henne så vi slipper ha storryggan med till Japan. Hon tog oss till ett ställe där vi provade en traditionell dryck, ett slags risvin och åt torkad bläckfisk. Det är jätte vanligt att de äter levande bläckfisk här, livsfarligt eftersom den suger sig fast ihalsen. Jag antar att de är vana och vet hur de ska tugga/svälja, men vi vågar inte prova :)

 
Sambosarna och Pete's kompis på en "bar"


Torkad bläckfisk med nötter och dipp. Kolla in benen på firren. Smakade inte direkt gott, men ok.


Det här däremot, som jag inte riktigt vet vad det var, klarade jag inte att svälja. Men jag provade iaf ;)


Här är tjejerna på vägen hem. Vi lämnade Pete och hans kompis för att vi var så trötta. Och nu ligger vi i våra sängar och youtubar björn gustavsson, magnus betner och andra roliga klipp :)

Imorgon bitti ska vi ta tunnelbanan till en av flygplatserna och flyga över havet till Japan. Det riktiga sushi-landet :) Ska bli så spännande att se Tokyo! Och äta äkta sushi såklart :) Dock är det väldigt dyrt där, men Harriet erbjöd oss att vi får bo där när vi kommer tillbaka till Sydkorea. Jätte gulligt av henne, det spar vi in några hundra på. Det är värt sova på golvet 5 nätter om man får bo gratis :) 


Ses snart!! :)


Kommentarer
Postat av: Lisa Lee S

Hej Hej,

Men jag såg att ni varit till Sydkorea! Fan va kul! Nu blir jag avis! Har inte varit till Korea och träffat släktingarna sen 2002.



Hur var det? Vad tyckte du om Korea?

hehe

2009-05-18 @ 16:07:34
Postat av: Sofia

Hej Lisa!

jag vet inte var jag ska skriva så jag hoppas att du ser svaret här. Jag gillade sydkorea jätte mycket, så vänliga människor och allt var så billigt. Riktigt hjälpsamma och försökte fast de inte kunde så bra engelska. Vi var först 2 dagar i Seoul innan japan och sedan 4 dagar när vi kom tillbaka. Vädret var varmt och skönt så vi gillade verkligen landet :)



Hur är det med dig nu? Du är väl också ute på har jag för mig? Pluggar någonstans va?

Hoppas allt är bra!

2009-06-11 @ 19:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0