Kyoto.

Gårdagen var en lång väntan på att klockan skulle bli 22. Eller åtta så vi kunde åka till busstationen. Vi chechade ut och satt sedan på hostelet och kikade på film, twilight, jätte bra film! Den bör ni se om ni inte gjort det :) Madde och jag är redan laddad inför 2.an.
Sedan gick vi en vända på stan och kikade på marknaden, handlade lite fika till kvällen (som vi hann äta upp innan vi lämnat hostelet :p) och tillbaka till hostelet för lite sömn. Sedan åkte vi till busstationen och utan hjälp av en jätte gullig pajan hade vi fått spendera ett bra tag att hitta rätt, men nu gick det jätte fort. Han hade varit i Sverige en gång och fått hjälp av en tjej när han hade hoppat på fler buss så han tyckte det kändes bra att återgälda tjänsten :) I övrigt är det väldigt hjälpsamma pajanerna, de kommer fram och erbjuder hjälp när man studerar någon karta eller ser allmänt lost ut, även fast de bara kan lite engelska. Det skulle aldrig en svensk ha gjort. Men i fortsättningen ska jag alltid hjälpa folk som ser vilsna ut, eller i alla fall erbjuda min hjälp. Det tror jag är bra för karman :)
 
Vid 22 tiden lämnade vi Tokyo och vid 5.30 kom vi fram till Kyoto. Som Henke sa "hade de slut på bokstäver?" Och jag håller med, någon måste ha haft fantasibrist när de skulle döpa städerna.

"Meen alla har en massa fika med sig.. Jag har en halv cola och ett korvbröd"  Haha Som sagt hade vi smaskat i oss det mesta av fikat innan vi ens nått busstationen. men det gick bra, vi sov mesta delen av resan så vi hade inte tid att fika nått.

Väl här trodde vi att vi hade kommit till antarktis, kallt som i en iglo. Men så fort solen gick upp värmdes vi upp snabbt. Vi tog en buss till hostelet och fick en trevlig överraskning, vi kom hit kl 7, de öppnade kl 10, och incheckningen var 15.00. Bah!! Efter en stunds väntan kom en morgonpigg snubbe ut och vi kunde smita in till tv-rummet. Efter några timmars sömn checkade vi in och gick sedan och kikade på stan. Vi hittade en mysig del med små "marknadsstånd" så dit ska vi fler gånger :)

Nu ska vi förbereda oss för natta, dock är vi pigga eftersom vi sovit hela förmiddagen. Så svårt när man vänt på dygnen så här. Det är ju bra tills vi kommer hem men det är ju ändå ett tag dit så vi måste kunna vara vakna på dagarna. TVi har gått och blivit riktiga tröttmössor på senare tid. Kanske är fullmatade med upplevelser och intryck efter allt resande? Det känns i alla fall som att det ska bli riktigt skönt att komma hem! 

Jag tror inte jag skrivit det, men jag har fått jobb i Norge i sommar. Ska jobba på Storefjell i Gol, är såå himla glad att ha fått jobb eftersom det verkar vara så svårt att få jobb i Sverige nu. Jag börjar troligtvis runt den 25.e juni, jag ska få mer information i veckan. Det viktigaste av allt är att jag är hemma på midsommar, då blir det fest med alla vänner jag saknat så otroligt! Ser verkligen fram emot den helgen :)

Imorgon ska vi kika på lite tempel här, tydligen finns det många och fina tempel här i Kyoto, så har jag förhoppningsvis några bilder att lägga ut imorgon!

Nu ska jag ha min dejt med John Blund. Ha en underbar dag ni andra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0