Tempeldags.

Idag har vi åkt runt och kikat på tempel, finns över 2000 olika tempel i Kyoto, Puh!! Idag har vi avverkat två av dem. Jätte vackra och gamla byggnader. Jag är inte så insatt i historien bakom men det är jätte mysigt att strosa runt och kika på allt. 



Mina kära sambos i väntan på bussen idag. Vi missade första och när sedan andra kom hoppade vi på och satt där i godan ro o kände oss glada att vi hade hittat rätt buss, tills vi reagerade på att vi kände igen vissa byggnader, dvs vi åkte tillbaka åt samma håll vi kom från. Surt! Men det löste sig ändå, vi åkte och kikade på ett annat tempel istället. Bra med över 2000 tempel utifall vi åker fel fler gånger :)



En av byggnaderna vid ett av templen vi kikade på idag

Ett annat tempel, såg ut att vara gjord av guld. Vi vill också ha ett hus av guld!



Det här paret sitter vid en bro som vi går över när vi ska in till stan. Vi vet fortfarande inte vad de gör, de verkar vara någon slags adpotionsgrejs. Men de är så söta, de har skyltar som säger "Stör inte katterna där de sover" och idag när jag frågade om jag fick ta ett kort sa de "Ja men ingen blixt" för katterna sov. Såå sött :)


Här sover raringarna! Hade glömt bort hur otroligt söt kattungar är :) Jag blir så grymt sugen att ta min kattunge nu när jag kommer hem, men då kommer jag bara att få träffa den i några dagar. Känns dumt att ta med den till Norge också, jag tycker inte att katter ska vara inne.
 

Håller på fixar med tax-back från Australien nu, krångligt krångligt med allt. Men jag ska få tillbaka nästan 1000 dollar så det är värt det. Aus dollarn ligger lite över 6 kr nu så det blir en liten slant! Företaget som fixar det tar 12-13 % men då sätter de in pengarna på svenska kontot, annars får man en check som kostar flera hundra att lösa in. Nu ska de tydligen ha en kopia på passet som ska göras på en polisstation, och ett brev från polisen. Krångel-major, jag vill ha pengarna nu!


Kommentarer
Postat av: Mauline

Så jääkla söta! :) Puss

2009-06-05 @ 13:35:16
URL: http://malinjacobson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0