Norge-liv.




Här är huset vi bor i allihopa. (Bilder från i somras) Jag bor på andra sidan huset i en lägenhet med dubbelsäng, bäddsoffor så det är bara att komma o hälsa på :)


Här är Mami och Papi på besök första helgen i Oktober. Fina soffor va? ;)
"Jag vill komma och hälsa på innan snön kommer så jag kan vandra på fjellet" sa mamma och när de kom på fredagen var det inge snö. Vi myste med räkor och ost o kex, (räkor är för övrigt sjukt billigt här, har försökt lära mig äta men det går trögt..) och bestämde att vi skulle ta en tur på fjellet dagen efter. När vi slog upp ögonen på lördagen var det alldeles vitt utanför. Som tur var hade de satt på vinterdäck innan de åkte så de tog sig ner från hotellet på berget, hämtade mig och så tog vi oss en promenix ändå.



Här är en del av hotellet jag jobbar på. Jag trivs riktigt bra :)


Jag ääälskar den här skylten :) Haha

Så på lördagen var vi ut¨på tur, sedan tillbaka till hotellet där jag gjorde mig iordning för jobb och pärona förberedde sig för middag. Buffén på hotellet är uuunderbar, sjukt mkt mat. Det finns verkliugen allt. Nu när jag jobbar i baren missar jag personalmaten och får itsället äta av buffén, jag klagar inte ;) På söndagen jobbade jag först till 16, sedan var vi ut ocvh åt på restaurang och sedan hem o myste framför "Madagaskar" och "Full frys". (Haha Mina föräldrar hade med min dvd-spelare och de var det var de filmerna som var i den) De sov hos mig på söndagen och på måndagen startade de hemfärden. En riktigt lyckad helg var det, mysigt att ha folk man känner här på besök :)



Så här nära station bor jag, det vita huset på andra sidan vägen. Så som sagt, det är bara att komma och hälsa på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0