Sensation White.

På torsdagen, efter att ha varit bakis som ett as från halloween festen kvällen innan (som jag inte joinade förrän vid 2 tiden efter bar-jobbet så jag borde inte ha hunnit dricka så mycket) packade jag in mig i Tobbes bil och vi satte av mot Göteborg när han jobbat klart. Efter 6 timmar, som nu när man är van såna avstånd, kändes som en fis i rymden, var jag i Göteborg för första gången i mitt liv. Haha Pinsamt!!

Vi mötte en kompis till honom där vi sov några timmar innan de skjutsade mig till tåget mot Danmark. "Nu ska du väl klara dig själv, du ska ju bara åka några timmar och sedan hoppa av" sa Tobbe, som tycker det är så roligt att jag inte är så duktig på att hitta, aldrig varit i göteborg, åka tunnelbana etc, när de lämnade mig vid tåget. Visst tänkte jag, det här är inga problem. Jag somnade såklart på tåget och vaknade smått panikslagen i en tom tågvagn, av högtalarrösten som skrämmande nog sa "Centralstation. Slutstation!" Jag hade alltså missat att gå av vid flygplatsen där stackars Nea och Madde hade suttit och väntat på mig. Jag fick med nöd och näppe med mig grejerna och kom av tåget, skulle precis till att ringa tjejerna då batterit dog på min telefon. I all hast klickade jag också nej till Tele2's meddelande "Inställningar för att bruka telefonen i andra länder". Det var bara till att utnyttja mynttelefonen, så jag förklarade för en tjej i en seveneleven butik på engelska såklart (Visste ju inte om jag skulle förstå danskan ellet ej) att jag behövde pengar till att ringa och de hjälpte mig. "Du måste ta dig själv till hostelet nu faya" var maddes sista ord och jag tänkte, nu är det kokta fläsket stekt! Men jag tog mig till turist informationen, som de till mitt förtret hade placerade så långt ifrån stationen de kunde, hittade buss stationen och rätt buss, TROR att jag prutade på bussen eftersom jag TROR att han sa 23 och jag hade 20. Buss chaffisen var iaf hjälpsam och sa åt mig att hoppa av på rätt ställe. Med kartan i högsta hugg som värta turisten letade jag mig fram till hostelet där jag träffade Madde och Linnea. Mäkta imponerad av mig själv! Haha

Då var vi framme och man kan tänka sig att det lugnar sig här. Nej då. Sushi tänkte vi och matförgiftning tänkte kocken. Haha Tror inte det var matförgiftning men det var riktiga kramper vi hade på mataffären när Madde stod och granskade kakhyllan i, som det kändes, en evighet :)

Väl hemma sov vi en välbehövlig middag innan vi gjorde oss iordning för fest. Blev kanske en eller två vinkaraffer för mycket innan vi begav oss ut för att göra köbenhavn osäkert! Kl 00.30 var vi hemma i sängen, då hade vi hunnit varit på 2 ½ uteställen, ätit kebab och hittat hem med kartan som bäste vän.

Vi vaknade utvilad på lördagen och gick till ett kebabställe som blev vår favorit denna helgen, jag tror vi käkade där 3 ggr :) Handlade alkohol och sedan hem för att göra oss iordning. Vi träffade två från umeå på hostelet som vi förfestade lite med innan vi tog bussen till arenan.

Kvällen var riktigt grym! Underbara människor, underbar musik, underbara redbull vodka drinkar! Vi kom dit vid 19 tiden och eftersom vi blev nekade varje gång vi försökte gå på läktaren och sätta oss, för att det bara var vip-biljetter där, dansade vi hela tiden fram till 02.30. I efterhand har vi fått höra att det bara var en del av en sida som var vip, på 3 sidor hade vi fått sitta. Vi hade tydligen gått till samma ställe hela tiden Haha Tossigt!

Det vi inte riktigt hade tänkt på var hur vi skulle ta oss hem. Eller vi hade tänkt taxi men inte tänkt på att tusentals andra tänkte i samma banor som oss. Inte heller hade vi kollat upp vilken buss vi kunde åka eller vilket håll vi kunde gå eller ens tagit med vår nyfunne vän kartan, så vi blev sittande i stan väntandes på taxi i 2 timmar i minimala kläder. Det hela resulterade senare i att vi alla fick världens förkylning och vi alla tre fick sjukskriva oss när vi kom hem. Till slut fick vi stopp på en taxi och vi tog oss hem. Söndagen spenderades mest på hostelet, vi hittade 2 australienska killar och en tjej från USA som vi satt och snackade med. På måndag morgon fick jag åter visa prov på min skicklighet, då jag efter många om och men hittade till tunnelbanan och åkte till flygplatsen och fixade allt där heeelt själv! :)
Väl i Oslo fick jag vänta 4 timmar tills tåget till Gol skulle gå så jag gick till det Ginatricot där Sofia Andersson och Sofie Olsson jobbar, Sofie var inte där men Sofia träffade jag på :) Jag hade sån tur att hon slutade jobba en timme efter det så vi tog en fika och pratade massa innan jag tog tåget hem. Mysigt :)

Jag kom hem vid 19 tiden och gick då och lade mig. Hostningar, Feberyra och frossa genom hela natten så jag sjukskrev mig på tisdagen och gick inte upp ur sängen förrän vid 18 tiden. Det var lite avskedsfest för Camilla som slutat så jag tog mig upp dit en sväng men gick sedan och lade mig igen Haha 

Här kommer lite bilder;












Riktigt sliten efter en riktigt riktigt rolig helg så det var sååå värt det! ;) 

Ikväll är det överraskningsfest för två stycken som fyller år. Ikväll är de tema: grönt som gäller, jag jobbar såklart men de är säkert hålligång när jag kommer hem från jobbet så jag får väl vara med då :)
Ska rulla lite sushi nu o sen slappa innan jobb. Hade!


Kommentarer
Postat av: Mauline

Haha ja de är children of the corn ;) Ja jag tror faktiskt att det blir Bollnäs till Jul =) Då får vi äntligen ses isåfall! Vill :) Ska bara prata ihop mig med Marie först! Saknar dej så himla mkt! Puss

2009-11-09 @ 20:22:17
URL: http://metrobloggen.se/Mauline

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0