Hello Africa!!

Då var det åter igen dags igen för en liten tur i världen! Äntligen! Denna gång blir det en trip till Afrika, närmare bestämt Tanzania. Även fast det bara är 3 veckor ska det blir så otroligt skönt att slippa den smäll-kalla norska vintern för ett ögonblick. Just nu visar termometern på 28.5 minus grader, jag förstår inte hur vi ska palla när det sjunker 10 grader till. Som kallast var det 38 grader förra vintern. På tok för kallt!
Den 5 jan blåser vi ner till Arlanda för att ta oss till huvudstaden Dar es saalam. Tanken är att spendera de första två nätterna på ett ställe som vi genom hemsidan och mail-kontakt blivit kär i. En egen liten hytte bara ett par minuters gång till indiska oceanen dagar och personalen verkar ur-mysig. De har erbjudit sig att hämta oss på flygplatsen. Kan va skönt att ha någon som hjälper oss eftersom vi landar mitt i natten.
Planen är sedan att ta oss upp till byn Aruscha för safari och kilimajaro. En vi jobbar med här på hotellet har en systerdotter som bor i Aruscha, hennes man är fotograf och kommer från Tanzania, hoppas på att de kommer va där så de kan visa oss runt lite. Även om de inte är där är det kanon att få lite tips om byn, boende och aktiviteter :) Safarin kommer bli helt underbar! Det är verkligen a dream comes true att jag ska få se alla djur :) Kilimanjaro däremot, får vi se på avstånd. Skulle aldrig fixa att ta mig upp.. jag har iofs tagit mig upp på bolle-backen (släpandes på en cykel) så man ska aldrig säga aldrig ;)
Håller på kollar upp vaccin nu, verkar som jag har skydd mot de mesta. Emma var tvungen att ta nån spruta. Tse tse flugan kan ge sömnsjuka, men med tanke på mitt sömnbehov just nu, så har jag nog den kraftigaste graden alla redan.
Nu ska jag laga mig nå mat innan jobb, festade på skidorten hemsedal igår så idag har jag bara legat i sängen. Jobb ikväll sedan svenskt julebord imorn. Kommer bli som en slags avskedsfest för alla som slutar efter jul. Kommer bli tufft att så många slutar så det är tur att vi har något kul att se fram emot :)
Även fast det bara är 3 veckor ska det blir så otroligt skönt att slippa den smäll-kalla norska vintern för ett ögonblick.
Den 5 jan blåser vi ner till Arlanda för att ta oss till huvudstaden Dar es saalam. tanken är att vi stannar där 2 dagar och
sedan tar oss upp till byn Aruscha för safari och kilimajaro. En vi jobbar med här på hotellet har en systerdotter som bor i Aruscha.
hennes man är fotograf och kommer från tanzania, hoppas på att de kommer va där så de kan visa oss runt lite. Även om de inte
är där är det kanon att få lite tips om byn, boende och aktiviteter :)
Håller på kollar upp vaccin nu, verkar som jag har skydd mot de mesta. Emma var tvungen att ta nån spruta. Tse tse flugan kan ge
sömnsjuka, men det tror jag redan att jag har så det är ingen fara.

Kommentarer
Postat av: Patrik Söderblom

annars kan du ju alltid få sitta med mig på älgpass. Då kan du ju också få se vilda djur menar jag. Hehe Fasen vad kul ni kommer få Fia. Jag kommer följa bloggen som klistrad;) Kram!

2010-12-13 @ 23:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0