Argentina.

Da har vi lyckats tagit oss till Argentina! Vad otroligt trakig blogg nar jag aldrig kan fa in na bilder, nu unnade vi oss att ga till ett internet cafe t.o.m for att kunna lagga upp lite bilder men da har de inget hal for memorycardet. Surt!! Vi hade ett par underbara dagar i Salvador, riktigt galen karneval, innan vi skulle ta flyget till foz de iguacu. Val dar, efter att vi fatt hjalp att hitta till bussen av varldens sotaste tva killar, en brasilianare och en portugis, stod vi i ko i 2 timmar for att checka in. Bakistroll sa det smallde om det utan mat fick vi beskedet att vi inte fanns bokade pa planet! shit tankte vi! Tydligen hade de blivit fel eftersom vi bokade pa deras engelska hemsida (var fler turister som var i samma siutation). Efter att i timmar ha forsokt komma med och overtyga personalen om att vi hade betalat, missade vi planet! Alla sa till oss i flera dagar, ni kommer missa planet! jag slar vad om att ni missar de dar planet! Haha Och de hade ratt, men det var inte varat fel! Till en borjan sa de att alla plan var fullbokade sa vi skulle fa vanta pa flygplatsen i 2 dagar men sedan kom vi med ett plan en timme senare. Anlnda till Brasiliens allra sodraste del mitt i natta med monsunregn sa det rackte och blev over! Bodde tva natter pa ett organsisk hostel innan vi igar var for att se det beromda vattenfallet, Iguacufalls. Det var otroligt, sa jakla haftigt! Sedan tog vi en buss in i argentina, 15 kr och tog 20 min typ Haha Det var meingen att vi skulle se vattenfallet fran den argentiska sidan imorn, som tydigen ska vara haftigare, men nu har vi lamnat in ALLA vara klader pa tvatt sa vi kan inte gora det imorn Haha Typiskt! Sitter har i bikini och sarong, de ar de enda vi har tills imorgon kvall kl 19,30. Det har med tidsomstallningen staller verligen till det for oss, och vi har bara en klocka och olyckligtis sitter den pa Maddes arm (jag ar overtygad om att jag skulle ha battre koll haha). Hon vackte mig i Foz du Iguacu genom att skrika, vi har sovit till kl 18, vi maste upp nu! Och jag flog upp och vi borjade bada irra runt som vettvillingar. Receptionisten fragade oss vad vi skulle gora idag, och nar vi svarade att det var ju inte sa mkt kvar av dagen sag han lite konstigt pa oss. Nar vi sedan fragade om supermarketen fortfarande var oppet tittade han annu mer konstigt pa oss. Vi gick och handlade och borjade laga mat, da madde plotsligt sager, klockan ar halv ett pa natten varpa jag tittade ut och sa, ar det inte lite val ljust for att vara natt nu. Hahahaha Da var klockan mitt pa dagen! Madde har svart att se om klockan ar 5 eller 7, 8 eller 4- och detta staller verkligen till det for oss. Jag tror jag inforskaffa mig en klocka!! Haha Nu are beer-a-clock sa vi ska dra oss tillbaka mot vandrarhemmet. Hoppas att kackerlackan som gastade vart rum inatt har checkat ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0